reklama

Chcete byť sprievodca cestovného ruchu?

Neustále mi chodia e-maily s otázkami ako sa stať sprievodcom CR. Musím sa priznať, že sa mi zdalo, že som to už jasne objasnil. V každom prípade e-maily aj naďalej pribúdajú, takže buď som to dobre nevysvetlil alebo som to vysvetlil zle. :) Kapacitne už nestíham odpisovať každej cestovania chtivej duši (nakoľko som na to sám), a preto sa pokúsim všetkým, ktorí majú o túto prácu záujem, ešte raz priblížiť ako?, kde? a čo? (na)študovať a (na)trénovať, aby z nich mohli byť „aj" dobrí sprievodcovia. Vravím si, že nakoľko mám možnosť prednášať v budúcim sprievodcom, bola by škoda nechať si poznámky len pre seba, a preto sa budem snažiť v najbližších dňoch písať o konkrétnych témach a otázkach dôležitých pre úspešné zvládnutie sprievodcovského kurzu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Rád by som začal s celkovou revíziou toho čo som v minulosti napísal. Jednak preto, že dnes už vidím veci nie len z pohľadu študenta, ale vďaka mojej práci i s pohľadu lektora.

Je relatívne málo predpokladov, ktoré musí človek spĺňať, aby sa stal SCR, avšak a to viac, aby bol skutočne dobrým a profesionálnym SCR. Poviete si, že je to to isté? Omyl! Sprievodcom sa môže stať prakticky každý, kto má úspešne dokončenú maturitu, je „právne spôsobilý", úspešne absolvuje kurz „sprievodca cestovného ruchu" a to by bolo snáď aj všetko. Existuje však veľa predpokladov, schopností a zručností, ktoré by mal SCR ovládať, aby bol svojim klientom „na osoh a nie len na parádu". Pri tejto príležitosti by som si dovolil takúto kacírsku myšlienku: Veci sa pravdepodobne hýbu smerom vpred a SCR sú stále lepší a lepší. Tvrdím to na základe mojich študentov, ktorí si myslím, sú oveľa lepší ako som bol na svojom začiatku napr. ja. Žiaľ ťažko vidieť v globále pokrok tam, kde je pomer profesionálne dobrých a povedzme to jemne „málo schopných" SCR odhadom 1:7. Určite mi dajú mi za pravdu hlavne tí, ktorí potrebovali napr. od delegáta pomoc, avšak ten nevedel čo robiť, alebo robil všetko zle, alebo pomaly, alebo nerobil vôbec nič len sa usmieval ako .... ako debil (soráč za výraz, inak to nešlo).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto ak máte záujem robiť túto skvelú prácu, ktorá by mala byť chápaná nie len ako zamestnanie, ale do určitej miery aj ako povolanie pomáhať „dovolenkárom", zastavte sa a zamyslite sa nad nasledovnými otázkami:

  • Som schopný apredovšetkým ochotný byť vpráci na telefóne 24/7 (24hodín 7dní v týždni)?

  • Som ochotný apredovšetkým schopný počúvať sťažnosti ažiadosti klientov 24/7 abyť vždy pripravený konať?

  • Dokážem povedať alkoholu nie? Aj vtedy, keď je super nálada avšetci ma núkajú?

  • Som psychicky silná osobnosť?

  • Ana záver: Viem pracovať samostatne, relatívne bez pomoci a podpory a len za použitia vlastného rozumu? (Samozrejme, že podobných otázok by som mohol napísať ešte veľa, ale subjektívne si myslím, že práve tieto robia SCR najväčšie problémy)

Ak ste odpovedali čo len na jednu otázku nie, prehodnoťte Vaše rozhodnutie stať sa a byť SCR. Na druhej strane netreba byť radikálny, pre každého je problémom niečo iné a do istej miery všetko sa dá naučiť. Človek-sprievodca by však naozaj mal chcieť dobrovoľne podstúpiť zmeny.

Ak na otázky odpovedať neviete, skúste si to doma nasimulovať s Vašimi blízkymi. Napríklad ich požiadajte, aby Vám celý víkend volali na mobil a žiadali od Vás riešenia banálnych problémov a informácie od výmyslu sveta. Neskôr nech kriticky zhodnotia ako boli s poskytnutými informáciami spokojní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môže sa zdať, že som týmto blogerským počinom nikomu nepomohol, avšak nechcel som túto časť kombinovať s inými informáciami a to hlavne preto, aby sa hlavná myšlienka nestratila niekde pod záplavou ďalších dôležitých infošiek.

„Za chvíľu" sa budem snažiť detailne predstaviť Kurz: Sprievodca cestovného ruchu, kde sa chcem zamerať jednak na všeobecnú organizáciu, a jednak na konkrétne vedomosti, ktoré je nutné si osvojiť pred skúškou resp. pred získaním preukazu SCR.

Dočítania priatelia.

Pravoľub Lamoš

Pravoľub Lamoš

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ten ktorý patrí len Andrejke, ten ktorý chce slúžiť iným a ten ktorý sa denno-denne učí milovať. Zoznam autorových rubrík:  CestovatnieSpoločenskéŠkolstvoZábavnéZamilované

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu